OBRAZY JAGODOWE || BLACKBERRY PAINTINGS

1982, 1994-2010

"Dawno temu, bo jeszcze w stanie wojennym poszedłem na wystawę i zainteresował mnie ten obraz. Oglądałem go, patrząc jak to jest namalowane, co to jest. Zauważyłem, że nie jest to farba. Pomyślałem więc: „jakaś dziwna technika”. Nie przyszło mi do głowy, że bierzesz jagody, poziomki i „wciskasz” je w płótno..."
Jerzy Ludwiński (1999)

"Piotr C. Kowalski jest malarzem. Nie zamyka jednak obrazu w tradycyjnych ramach tego pojęcia.(...) W procesie tworzenia ujawnia, jakby mimochodem, naturę jego źródeł. Źródłem takim bywa nie tylko sztuka i jej wewnętrzne „prawa”; mogą nim być także impulsy, zaskakujące w swej profaniczności: jest to np. casus jagód, które artysta pracowicie zbierał, a które okazały się zatrute (w sensie ekologicznym). „Byłem tak rozżalony, że zrobiłem z nich obraz”. Owo miękkie przejście między doświadczeniem życia, a życiem sztuki jest istotą postępowania artysty."
Alicja Kępińska (2000)

"Piotr C. Kowalski squeezed fruits in a geometrical order - he arranged compositions of berries, cherries, plums to balance the "naturally" dripping juice, change of fruits color, unique shape of every single squeezed out form."
Karolina Jabłońska (2011)

http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_2-martnat1982r.jpg
Martwa Natura, 1982
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_4.jpg
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_13-nwisnicz-95.jpg
Nowy Wisnicz, 1995
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_11-babki-1996.jpg
Babki, 1996
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_5-bialybor1996rm.jpg
Bialy Bór, 1996
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_31240001m.jpg
http://piotrckowalski.pl/files/gimgs/3_bgf2554bwawwam.jpg
BWA Warszawa 2015